Ingen bebis

Var in till förlossningen i natt efter att varit vaken nästan 1 dygn med fruktansvärda värkar. Barnmorskan sa att det var normalt och allt jag kunde svara var: normalt!? Det är ju fan helt sjukt!!
Dock är det inte lika smärtsamt för alla. Jag var öppen 2 cm vilket innebär att det är på gång, men inget anmärkningsvärt. Jag fick mig lite piller mot smärtan och för att kunna få sova. Nu har jag sovit nästan 5 timmar och känner mig nästan lite bakis, sliten. Men ack vilken dröm det var att få sova!! Så nu är vi inne på dag nummer 2 och värkarna har inte riktigt kommit igång igen. Jag låter hjärtat fortsätta sova. Om jag ska orka behöver jag en utvilad sambo som stöd. Inte visste jag att det kunde vara såhär långdraget ...skjut mig...

Kommentarer
Postat av: Laila

Jag tänker inte skjuta dig. Jag försöker stötta dig på håll istället. Hejja dig Becca! Du klarar det här jättebra. Fokusera på nåt vackert. Tänk vackert. Få fokus på annat än smärtan. Musik kan avleda. Sjung,gnola dig igenom värkarna. Ut med smärtan in med kraft. Snart är Almis i din famn! Kram och pannpuss till superstarka, jättevackra dig ! :-)

2011-05-05 @ 09:35:04
Postat av: emma - 19årig mamma tilll hugo :)

förstår att det känns tungt men iallafall inte långt kvar nu, om du har kunnat vänta i månader klarar du av några dagar nu :)



och kom ihåg att dom inte alltid vet allt, lyssna på din egna kropp och säg till om det blir för mycket!



kram

2011-05-05 @ 10:52:22
URL: http://emmasc.blogg.se/
Postat av: Madde

Oj ska man ha ont sådär länge? Stackare..Hoppas verkligen att det startar igång nu!:)

Jag längtar inte längre tills jag ska få värkar hehe...

2011-05-05 @ 11:37:23
URL: http://enmandel.blogspot.com
Postat av: Linnea

Så spännande!!! Kan inte förstå smärtan, hemska tanke. Hoppas allt går bra på förlossningen, vill se de lilla Almis nu :)

2011-05-05 @ 16:46:31
Postat av: Anonym

Och nu är allt äntligen över!!! Välkommen ut lilla Almis! Längtar tills vi får träffa lilla skatten.

2011-05-06 @ 17:47:49
Postat av: Linn

Grattis!! :)

2011-05-06 @ 22:01:15
URL: http://linnlundberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0