vecka 34

Griseknoen: Din bebis längd är denna veckan ungefär 46 cm totalt. Den väger nu omkring 2.2 kg. Det är för stort att flyta omkring i fostervattnet och rörelserna blir större och långsammare. Ibland kan en del barn fixera huvudet i denna vecka, det vill säga lägga sig tillrätta i bäckenöppningen.



Jag: Han har bökat runt ordentligt på senaste. Känns att det är trångt därinne när han rör sig. Det stramat i skinnet. Kisseriet har satt igång lite nu. Kanske eftersom han nu är fixerad och ligger så långt ner. Har dock fortfarande, peppar peppar, inte varit uppe en enda gång nattetid och kissat.

Känner mig väldigt varm för det mesta och kvällarna är värst. Svårt att komma till ro när man vrider och vänder och inte tycks hitta något bra läge för att jag är så varm. Flåset är inte heller på topp. Det mesta utförs med suckar, pustar, frust och stånk. Hjärtat tycker det är väldigt rolligt att påpeka alla ljud som jag har för mig.

Kommentarer
Postat av: sofie - mami to be

sååå fin mage! Längtar tills jag är i v 34 :) tiden går sakta ibland, speciellt när man väntar på nåt gott :)

2011-03-20 @ 17:15:52
URL: http://sofiemylouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0