namnen till våran grisekno



Denna ståtliga karl på nästan 2 meter är min morfar. Valter. Men han har ett mellannamn, även hans smeknamn bland en del i pensionärskretsen - Almis.
Idag finns det 3 kvinnor och 2 män i Sverige med namnet.

Många undrar skeptiskt om vi verkligen bestämt oss för det namnet, andra tror det är ett flicknamn och ytterliggare några minns aldrig namnet och säger något i stil med Albin eller Elvis.

Jag ville ha något lite ovanligt namn, sedan att det även var ett släktnamn är ett plus. Jag sa redan från första början till Hjärtat att han hade 2 namn att välja på, varav det ena var Almis. Det var inget att orda om. Och det var inte mycket att disskutera. Hjärtat fick helt enkelt gilla läget.

Däremot kommer Almis mellannamn från Hjärtats sida. Mikael efter Hjärtats pappa och farfar, och Andreas efter storebror som gick bort för några år sedan. Efternamnet blir hjärtats tills jag byter efternamn och Almis får då även också ta det.

 Där har ni namnen till våran grisekno.




Tills vidare - grisekno är barn till grisar

Rebecca

Kommentarer
Postat av: Frida

Man tackar för den :)

Kommer passa perfekt på din knoe, skönt att ha det klart!



Tjollahopp!!

2011-03-31 @ 22:00:19
URL: http://fraaajdas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0