Bullmamman

Mötte upp min favorit Proppen och begav oss för en heldag hos Matilda och Mila. I vanlig ordning med massa gott för magen, dock mindre goda bieffekter.
Nu ligger jag och rapar kaffe med groteska uppstötningar.

Vad sägs om pannkaka med nougatsås, bär, glass, grädde, sylt och nutella?
Eller en kalasgod fiskgryta med potatis och broccoli?
Skulle vilja kalla det att slå huvudet på spiken när jag benämner Matilda som bullmamma. Hon är inte blyg med att överrösa sin gäster med god mat tills man spricker. Men glad i mat som man är så tackar man inte nej utan gapar glatt!


Bullmamma med dotter


Till min förtjusning pratades det massa graviditet och barn. Proppen lyssnar alltid entusiastiskt, trogen vän som hon är. Jag skulle kunna prata bajs i 5 timmar och hon skulle fortfarande lyssna aktivt. Men det är alltid skönt att kunna disskutera och fråga någon som redan har barn, utan att de vrider sig av tristess pga ämnet.

Tack för idag!



Tills vidare - :)

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0