Hittills

15.30 Blir väckt av Hjärtat efter min powernap. Almis ligger brevid i sängen och är grinolle. Vi går ut till soffan där vi sitter och snackar lite. Almis jollrar glatt men kommer sedan på att han är hungrig.

16.20 Käkar en skvätt

16.50 Somnar i famnen.
Jag lägger honom på soffan medans jag går på toa. Plockar undan lite i lägenheten och spritar av skötbordet och väggen. (Almis har en trevlig ovana att pinka rätt upp så fort mamma byter blöja.)

17.20 Lilleman vaknar så vi går och byter blöja.

17.35 Almis käkar lite och gnäller om vart annat. Förmodligen magont.

17.50 Sitter i soffan. Almis jollrar medans jag sjunger. Glad och nöjd.

18.10 Lägger honom ner på soffan. Han blir sur så, upp i mammas armar igen. Vi sjunger lite till och jollrar.

18.20 Börjar bli sur igen och bökar runt. Prövar med nappen men den vill han inte ha. Jag går och gör mer mat medans lilleman skriker för full hals i soffan.

18.30 Käkar lite till. Blir lite smågnällig så upp på axeln och dra en rap.

19.00 Vill inte ha mer mat, vill ligga i knät och snacka en stund i stället. Sedan tar han nappen och ligger tyst och kikar runt en stund.

19.15 Nej, nu vill herrn inte ligga ner längre. upp i famnen och vi går runt och vaggar lite. Ligger nöjt och tittar sig omkring.

19.20 Prövar att lägga ner honom i sängen. Det går bra en stund men sedan protesterar herrn igen. I med nappen och lillkillen blir lugn. Tappar sedan nappen ett par gånger och blir sur. Ligger och tittar sig omkring och bökar lite.

19.30 Prövar att ge lite mat i sängen.

19.45 Färdigkäkad och trött. Jag prövar att gå ut. Lilleman tappar nappen och gnäller. Går in och petar dit den igen. Går ut. Tappar nappen, gnäller. Petar dit nappen och går sen på toa. Tappar nappen, gnäller. Petar dit nappen och går sen och slänger in lite gammal mat till mig i micron.

20.00 Tar upp lilleman och tar med mig honom och min mat till soffan. Almis ligger några minuter tillfreds i soffan.

20.05 Gnäller. Upp i mammas knä. Funkar en stund sen blir det grinolle.

20.15 Går och byter blöja. Tillbaka till soffan med Lilleman i knät och försöker äta hängandes över Almis med en hand, samtidigt som jag försöker gunga gnällolle.

20.25 Har ätit upp min mat och tar med mig Almis som gnyr, upp och vaggar.

20.35 Somnar i famnen.
Lägger ner honom i sin säng. Där har han nu sovit sen dess.

Men nu är det någon som är vaken igen hör jag.



Ni på jobbet som sa att jag skulle plugga till Uska nu medans Almis var liten, för att bäbisar endå bara sover.
Mjo...


Hoppas allt är bra med er! Nu ska jag göra lite käk till Almis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0