Hämnd ljuva hämnd

I natt vid sänggåeende lutar jag mig över Hjärtats ansikte, med syfte att våran son sover, och säger schhh!
Jag var ganska ironisk då Hjärtat i princip bara andades, tyst som en mus.

I samma veva som jag just ska uttala detta läte så ser jag, som i slowmotion, hur Hjärtat formar sin lilla mun redo att motta en puss. Grovt missförstånd.
Jag skrattar: Du trodde du skulle få en puss men du får ingen.
Måttligt nöjd över min oplanerade fint.

En stund senare trycker Hjärtat in trynet mellan mig och min Iphone och formar sin lilla pussmun, jag är inte sämre utan snörper ihop läpparna redo för en ljuvlig puss.
Men då flinar han och säger: Schhh! Du trodde du skulle få en puss men du får ingen. Ha. Ha. Ha.
In your face. Han var så nöjd över sin hämnd.





Jag är mest nöjd över att det där är hans syn på hämnd. Ynkligt. Min framtid ser om inte annat väldigt smärtfri ut tillsammans med denna karl.

Jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0