Föräldrafällan

Vi som varit så skonade, men i dag kom den. Som en käftsmäll, ett brev på posten, en blixt från klar himmel. Ja, ni fattar.

Ett trött Hjärta väcks av mig, klockan är 06.03, och hans Almis-pass har börjat. Lilleman gnäller och vill ha käk och ny blöja. Hjärtat suckar och stönar och muttrar något. Och ur detta mutter lyckades jag urskilja ett men jag jobbar ju faktiskt! 

Vad hörde jag!? 

Där och då: hade god lust att ringa på närmsta granne och be om att få låna den största jävla hammare du har för att sedan grymt och obarmhärtigt slå Hjärtat gul och blå!
Därefter utbröt några meningsskiljaktigheter, barnförbjudna och mindre väl valda ord från båda håll.

Nu: I natt = 3 timmars bruten sömn. Klarvaken och fortfarande lite bitter. Funderar på hurvida jag ska skita i detta och sedan porta färäldrafällan hemma hos oss. 



Boven i dramat - sömnbrist.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0