Vid mållinjen

Vi skulle panta burkar idag.
Jag pillade in lasset med kladdiga burkar i maskinen.

Det är så trevligt när man trycker på knappen för att få lappen med slutresultatet. Jag hoppas lite i smyg varje gång att det blir mer än vad man lyckats huvudräkna ut själv.

Oh, 15 kronor, och jag som bara pantat 3 burkar, man tackar och bockar!

Så jag trcker på knappen och ut kommer lappen.
0.00 kr

Så dålig är jag inte på huvudräkning. Jag vet att jag lagt i massa burkar. Någon försöker lura mig. Jag ska ha mina pengar! Hejdar impulsen att lyfta på luren som tillkallar personal.

-Älskling, var det här importburkar?
- Ja jusst ja, det var det.





Framöver ska jag pantstrejka i förebyggande syfte att bli snuvad på konfekten vid mållinjen.



Kommentarer
Postat av: Evelina

Du gjorde ju en god sak för naturen i alla fall :)

2011-07-21 @ 12:56:44
URL: http://kolojna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0