Ganska bittert

Läser Matildas blogg om hur livet flyter på fint just nu. Med en vinst på 13000, en utlandsresa, möjligheten att köpa loss lägenheten för hundratusentals kronor billigare, då känner jag bara: Grattis, mitt liv är bajs, lust att byta för en stund!?

Lägenhet? Har letat alldeless för länge för att det ska kännas hoppfullt. Tar sån energi att vara inne på dussintals sidor per dag, skicka mail och intresseanmälningar, och hoppas på att nu kan det väl endå få vara våran tur, för att sen inse att neeehepp, inte denna gång heller! Någon som har ett gammalt ruttet förråd vi kan få bo i?

Min rygg håller på att pajar. Var till försäkringskassans kontor idag för att försöka få lite klarhet över hur jag ska gå till väga. Väntetiden var över 1 timme innan jag skulle få hjälp. Fick en kölapp och väntade bland folkmassan. Invandrare, människor med kryckor och mammor med barnvagn. Där stog vi, Uppsalas svarta får, utbölingar. Längst ner på samhällets stege och bad om hjälp. Kände mig illa till mods. Hade inte tid att vänta över 1 timme utan tog min onda rygg och åkte till jobbet.

Imorgon ska jag till läkaren och få ett utlåtande. Förhoppningsvis får jag ett intyg som duger. Känns lite som rysk roulett. Bara hoppas på att det går igenom. Litar inte riktigt på försäkringskassan.


Inte nog med det så frågar hjärtat om jag vill ha något att äta. Jo tack, jag är ganska hungrig. Blir erbjuden kokt korv (knäppkorv som det heter för mig), en riktig favorit! Knäppkorv med..... hamburgerbröd! Vafan, korvbröden är slut. Jag brukar prata om ödets ironi och det här kändes som ödets avslutande spark i skrevet. Mohaha, in your face Becca!


Känns som att bloggen börjat lite bittert. Men det är så läget är just nu helt enkelt, kort och gott, ganska bittert...


Tills vidare - uppdatering i morgon

Rebecca


Kommentarer
Postat av: sofia

En dag vänder det, var så säker :)

2011-01-25 @ 19:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0