För er som, mot förmodan, missat det

För er som, mot förmodan, missat det så är jag gravid. Förvånansvärt nog är det fler än jag trodde. Kanske en påminnelse till mig själv om att hela världen faktiskt inte kretsar kring mig:)
Men jajomensan, jag är på smällen. (Hjärtat tycker inte om när jag uttrycker det så, han tycker det låter så hårt, men jag säger det med glimten i ögat)

Går in i vecka 26 idag. 98 dagar kvar eller 14 veckor eller 3,5 månad till beräknad födsel 1:a maj.
Och nyfikna som vi är ville vi givetvis veta vad våran lilla grisekno gömde mellan benen. Vi fick det svart på vitt, utan tvekan enligt barnmorskan.
Bildbevis nedan.



Graviditeten hittills har varit väldigt enkel. Det hederliga illamåendet fick jag (och hjärtat för den delen) leva med i lite mer än 2 månader. Men jag överlevde. Nu är det ryggen som strejkar. Trodde för allt i välrlden att jag skulle ha en komplikationsfri graviditet. Men icke då. Tänk så kaxig man kan vara. Eller heter det ung och dum?


Griseknoen denna vecka:
Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 800 gram. Ögonen kommer att börja öppnas kring den här tiden. Nu har bebisen mer tydliga sov- och vakenperioder.
Du som mamma har förmodligen gått upp mellan 7-10 kg. (Jo tack du, närmare 14!)


Tills vidare - ny vecka nya tag

Rebecca

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Haha jag säger också att jag är på smällen, och på TJOCKEN! Det känns bara härligt att få uttrycka det lite kaxigt! ;)



Ja, efter att ha fått prata med fler så inser jag att det verkligen är så olika hur mycket man går upp. Jag höll 12 kg länge men sista veckorna nu från 33-40 så har jag gått upp 7 kg! Dom har bara flygit sig på. Så man vet aldrig så noga. Så länge man mår bra:)

Lycka till med bebben!

2011-01-23 @ 22:43:29
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0