Snabb uppdatering

Läkarintyget nämner som följer: bedömmer arbetsförmågan som helt nedsatt och besvären förvärras mycket tydligt av arbetet.
Lämnade detta till min chef och jobbade sista dagen igår.  Är sjukskriven till 1:a mars då jag ska ansöka om graviditetspenning (nästan samma sak som sjukskrivning) fram till beräknad födsel.

Tänk hur många gånger man tänkt hur skönt det skulle vara att slippa jobba men endå få pengar. Lite på skämt har man smakat på tanken att man kanske skulle kunna koka ihop något och bli sjukskriven. Slippa jobba men inkassera pengar endå - kittlande tanke. Men jag glömde nog bort den biten med att man måste vara sjuk. Och nu känns tanken inte lika kittlande längre.
Hade hellre haft en fungerande rygg och jobbat på.

Vad gör man om dagarna nu då? Tajmingen kommer lite tokigt också då hjärtat går upp i tid på jobbet från februari... Måste lägga upp en plan så inte alla dagar går in i varandra och bara blir en stor dimma. Tuppen på jobbet föreslog att jag skulle börja ta upp målningen lite mera. Kanske ska ta det i beaktning.

Imorgon blir det ett nytt försök hos försäkringskassan för att få lite svar på alla funderingar. Nu har jag åtminstonde tiden på min sida...


Tills vidare - återstår att se

Rebecca                           Bullen förra veckan. vecka 25+3

Kommentarer
Postat av: tuldan

Du är ju så snygg-gravid!! Tråkigt med ryggen bara :/ Men nåt skit får alla gå igenom under graviditeten tror jag.

Vet du vad som är helt perfekt? Såg att du blivit sjukskriven och tänkte börja måla? Jag har en bra idé som jag börjat med och behöver dej till en del av det hela..! ;) På tal om målning alltså. Kan kanske ta de på msn?

2011-01-28 @ 20:42:37
Postat av: tesse-korv

ÅH! du är så gullig min lilla rumpa! snyggare än sådär kan man väl inte vara ;) hoppas att allt går bra med lilla bäbisen och med dig! Vill ju träffa dig snart! din boytoy också för den delen, han måste ju godkännas ;)

massa kärlek! k&h!

2011-02-04 @ 12:25:10
Postat av: Becca

Ja och vet du vad Tesse, boytoy´n är lammkött! Kan du tänka dig, där fick man för att vi mobbade sönder dig för dina suktande blickar efter småpojkar på gymnasiet ;)



Styr upp nått då Tesse-lur! Tvekar på att det är någon som bangar!

2011-02-05 @ 00:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0