Det suger!

Fick min dödsdom igår. Kändes i princip så. Kära Verner på Uppsala Naprapatklinik var jätte trevlig och kändes väldigt kompetent. Verner is the shit! Rekomenderas. Han kunde ge mig ett klart besked om vad som var vajsing med min rygg. Något som heter SI leden är irriterad. Tydligen inte helt ovanligt när man är gravid, ändock fanns det inget "botemedel". Det som kunde göras var att lindra smärtan med behandlingar. Fick restriktioner på att inte lyfta tungt, inte träna och inte sitta längre stunder. Han sa att jag skulle utgå från smärtan och göra det som kändes okej för ryggen. Det suger!

Jobbade igår kväll med allt detta i åtanke. Då slog det mig hur otroligt ryggbelastande jobb jag har. Kunde i princip inte göra något som inte gjorde ont. Och väl hemma efter jobbet mådde ryggen inte bra. Det suger!

Kaxig som jag har varit med planen att jobba nästan till beräknad födsel känner jag mig plötsligt väldigt ynklig.
Tveksam till hur detta kommer att gå. Ju mindre jag kan utföra mina arbetsuppgifter på jobbet, desto mer belastar jag mina kollegor. Känns inte riktigt rätt. Det suger!

Nu blir det till att känna efter ordentligt, se hur det fortskrider och prata med chefen. Bör fundera kring ev. omplacering, sjukskrivning respektive havandeskapspenning......Det suger!

Bild från davidaston.se


Tills vidare - Ja, det suger!

Rebecca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0