Nu: vecka 31

Almis vecka 31: Bebisen är nu omkring hela 42 cm från huvud till tå och väger omkring 1.6 kg. Den här veckan är en milstolpe i bebisens utveckling då lungorna får förmågan att fungera på egen hand. Bebisens kropp, armar och ben fortsätter att rundas av i takt med att underhudsfett tillkommer – och de ser äntligen ut att vara i proportion till huvudets storlek.

























Jag:
  Halsbrännan gör sig mer påtaglig och det blir att bunkra upp med många kuddar i sängen (då halsbrännan lättar i sittande ställning.)
Almis bökar runt i vanlig ordning där inne och nu är det ganska häftigt att se rörelserna utanpå magen. Det blir en tydlig liten bula när han trycker emot med foten. Viktuppgången ligger numera kring 17 kg. Jag har känt mig lite gladare och denna vecka har vi även fått ett trevligt besked, kanske därav att humöret känns bättre. Återkommer med vad det är när det är spikat...


Idag har jag legat i sängen hela dagen och myst med hjärtat tills han åkte till jobbet vid kl 16. Och då ser man ut såhär... Mjukisar och håret på tvärn.

Gjort lite köttbullar av köttfärs som måste användas och fryst in. Nu är det chill, återigen i sängen, med syrran. Jag saknar hjärtat.


Tills vidare - Solsidan ikväll :D

Rebecca


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag hade också vidrig halsbränna där i slutet, så fort jag åt nån kryddad mat.. usch! Jag hade jämt ett paket Gaviscon i väskan, det är skitbra! Det flytande smakar som att svälja en sats sperma, inge vidare.. men tuggtabletterna funkade bättre! De sätter sej som ett "lock" så inte dom sura uppstötningarna kommer upp. Testa de!

2011-02-27 @ 20:50:49
Postat av: Becca

Oh, tack för tipset. Ska kollas upp!

2011-02-27 @ 23:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0