Vecka 29 nu gott folk!

Är inne i vecka 29 nu gott folk. 74 dagar kvar! (På söndag går jag in i vecka 30. Nu går det snabbt!!)

Pyret ligger med huvudet nedåt redan, och han har börjat kicka på undersidan av revbenen. Ligger jag på sidan syns det ganska bra utanpå hur han sprattlar runt. Han håller sin dygnsrytm ganska fint. En riktig nattuggla! Han gör inte mycket väsen av sig dagtid.

 När jag vaknar på morgonen så vaknar också Almis och bökar runt lite. Sen känner jag några få puffar under dagtid. När klockan närmar sig 20 så sätter han igång. Vid 23 börjar han kickas lite igen för att leva rövare vid 01-tiden. Sov unge, förtusan!

Almis vecka 29: Den här veckan är din bebis 39 cm totalt. Den väger nu hela 1300 gram. Bebisen fortsätter att öppna och stänga ögonen inne i livmodern och kan urskilja siluetter av föremål, och även människor, om ljuset är det rätta.

 Bebisen rör sig mycket och du kan antagligen känna många rörelser under dagen. Varje bebis har sin egen dygnsrytm och med tiden lär du dig känna igen dem. Forskning har visat att bebisen inte bara kan höra dig, utan också känna igen din röst, vilket bevisar att den redan kan lära sig, minnas och känna igen.

Jag vecka 29: Känner hur hormonspökena börjar smyga sig tillbaka. Enligt Dennis var jag inte fullt lika charmig i början av graviditeten. Humöret svängde mycket. Men så småningom skulle det också ge med sig och Dennis slapp gå på äggskal. Nu har hormonerna kikat förbi igen och tårarna och frustrationen är sällan långt borta. Som om någon tar över ens egen kropp. Obehagligt när man inte känner igen sig själv...



Tills vidare - bara massa bebis

Rebecca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0