Den bittra sanningen

Inte nog med att man gått upp 15 kg och knappast kan benämnas som någonting i närheten med tajt. Så är man blek och hyn är inte att tala om! Finnar, prickar, torra fläckar och rodnader...
Har börjat med en Aloevera salva som, peppar peppar, verkar göra sitt ganska bra än så länge.

Har inte solat någonting under graviditeten. Det säkra före det osäkra i det fallet. Och eftersom hyn varit bajs har jag inte kunnat anväda brun utan sol då det ser ännu mer bajs ut. Ska nog prova på spraytanning när hyn återhämtat sig lite till.

Och håret. Urs, jag sliter av mig mitt hår snart. Jag vill inte ha det! Det är fult, urtvättat och bara allmänt jävla tråkigt! Det är kort. Kan det inte bara växa och bli lååångt. Sa i december att jag skulle fixa håret tidigast i mars. Men nu skiter jag i det. Jag ska göra det till löning denna månad. Äckelhår! Ska ljusa upp det.

Jag jobbar fortfarande på Hjärtat som ska lära sig hur man lättast delar vardagen med en gravid. För vad svarar man när jag t.ex. fågar om jag ser tjock ut!? Sällan något av hans svar är bra nog. Men han försöker. Kan inte vara alltför lätt att vara i hans sits. Ett ständigt tåtrippande. Vilket hundliv han lever, stackare.


Men... en hy som går mot det bättre, en gubbe under upplärning, så småningom nyfixat barr och lite pigment så kanske man kan känna sig lite attraktiv igen.



Tills vidare - snart så

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0