Bland godishyllorna på Willys

Idag så masade jag bitt bleka tryne i sällskap med hjärtat till försäkringskassan och fick hjälp att fylla i de sista papperna (för nu i alla fall!). I 4 olika omgångar har jag fyllt i samma uppgifter angående inkomst. Förstår ni då att jag undrar vad de gör med alla uppgifter!?

Vaknade på fel sida åter igen idag. Tårarna ligger och trycker bakom ögonlocken. Är det inte såhär i längtans tider som man ska må som bäst? Jag vill bara gå i ide. Får dåligt samvete över att lyckan inte känns total, men jusst nu är allt en berg och - dal bana.

På vägen hem svängde vi förbi Willys och införskaffade oss lite blöjor. Lika bra att börja i tid. Och med en kupong som gav oss ett blöjpaket gratis blev det ju rena rama fyndet!


Jag stannade vid godishyllorna och ville ha något sött. Hjärtat sa att det var fotboll ikväll och undrade om vi skulle köpa något gott. Då slog det mig. Han är ju ledig idag. Ledig! (Efter att ha jobbat natt (17-02) 4 dagar i rad hade jag nästan glömt bort att jag hade en gubbe. Umgängestiden blir obefintlig.) Jag var så inställd på att han skulle jobba idag.. igen. Blev så lycklig över tanken att jag skulle få spendera kvällen med hjärtat och att få somna tillsammans. Då brast det. Så där stog jag bland godishyllorna på Willys, med ett blöjpaket i vardera hand, och grät. Och hjärtat skrattade. Gråter du? Du gråter ju...ääälskling. Som sagt, berg och- dal bana.

Bild på mig som tandlös och pottklippt.



Tills vidare - jusst nu känns det gött

Rebecca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0