Angående lördagens sista timmar

Hjärtat jobbade och kära mor var på stan i goda vänners lag och drack vin. Jag drog med mig syrran och 20.30 öppnades dörrarna vid ingång 240 och jag fick ett undersökningsrum.
Barnmorskan satte på mig ett CTG-bälte för att mäta Almis puls och registrera eventuella sammandragningar.





20.50 kommer barnmorskan in igen och skakar lite på magen och förklarar att de vill ha lite action på kurvan för att den ska bli "godkänd".Det vill säga att Almis puls skulle öka i form av aktivitet där inne. Men Almis ville inte göra som han blev tillsagd. Jag föreslog att jag skulle lägga mig på sidan för att det är då han brukar sprattla. Sagt och gjort. Hon kollade även mitt blodtryck som såg bra ut.

Barnmorskan tackade för sig kl 21 och sa att nästa gång skulle det vara en nattbarnmorska som kom. Den nya kikade in kl 21.20 och vid de laget hade han sprattlat runt bra därinne och inga sammandragningar hade registrerats så bältet togs bort och kurvan såg bra ut. 

Jag fick lämna urinprov som inte påvisade någon urinvägsinfektion, och inte heller läckte jag protein. Barnmorskan sa att läkaren som jag nu skulle få träffa för gynundersökning var upptagen och vi ombads vänta. Hon kikade in titt som tätt och kollade läget. Hon frågade om allt gick bra och jag svarade att nja..jag börjar bli lite hungrig. Har ni någon frukt? Hon skrattade och sa att hon skulle gå efter smörgås till mig. Hon menade att jag såklart skulle ha plåster på såren som så lugnt och fint väntade på läkaren. Läkaren tittade in 22.30 och gjorde en undersökning.
Allt såg bra ut och ingenting var på gång. Förmodligen är det hela förvärkar men han var dock lite fundersam över smärtan som han inte kunde förklara.

Jag skulle ringa igen om 2 veckor för ny undersökning i fall inte smärtan gett med sig.

Detta var sammanfattningen för lördagens sista timmar. Ingenting som är på gång och allt såg bra ut, tack och lov. Det får gärna dröja några veckor till...



Tills vidare - välkommen söndag

Rebecca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0