Jag vågar inte ens tänka på vad som kan försiggå i tvättstugan



Det sker en hel del märkliga saker i detta trapphus. Inte nog med discopojken våningen över, som förövrigt måste vara född med betongskorna på, eller så är han bara kolosalt tung med tanke på att hans steg knappast kan benämnas som lätta när han går fram och tillbaka där uppe.

 En galge har hängt på porthandtaget så att dörren inte ska stängas. Förmodligen för att någon väntat besök från en person utan nyckel. Men hallå, en galge!? Uppfinningsrikt i alla fall.

Sedan står fönstren i trapphuset på vid gavel varje dag. Jag stänger fönstret för att sedan mötas av att det står på vid gavel igen. Ingen big deal kan tyckas. Om det inte vore för att fönstret är precis brevid våran dörr och det stinker rök utifrån som då letar sig in i våran lägenhet.

Det pyttelilla förrådet för barnvagnar på bottenplan kikade vi in härom dagen. Och där inne finner man en liten barnvagn och en cykel! På dörren står det fint "barnvagnar". Vad tusan gör en cykel där inne!? Denna damcykel gör att våran barnvagn inte skulle få plats.

Jag vågar inte ens tänka på vad som kan försiggå i tvättstugan. Människor som dansar runt i grannarnas underkläder och äter tvättmedel kanske?

Märkligt...



Tills vidare - hmrf

Rebecca

Kommentarer
Postat av: emma - 19årig mamma till hugo :)

jag skulle sätta en lapp på dörren och på cyckeln att förrådet är för barnvagnar endast och att ni inte får plats med er vagn pga cyckeln :)

2011-04-24 @ 17:01:03
URL: http://emmasc.blogg.se/
Postat av: Becca

Då vi inte riktigt vet vad det är för folk som bor här känner jag mig lite obekväm att ställa vagnen där inne. Sedan fanns det inte något riktigt bra att låsa fast den i. Skulle eventuellt vara elementet då. Ska kolla upp det sen, och då blir det i sådana fall en lapp på cykeln! :)

2011-04-24 @ 21:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0