Gissningslek

Bollen är satt i rullning. Den första gissningen på Almis ankomst är här.
Sofie gissar 9:e maj.

En liten parentes bara.
Det är mitt första barn. Mamma gick över tiden med mig och mina 4 syskon, 1-2 veckor. Kan vara bidragande faktorer.
BF (beräknad födsel) är 1a maj.

Så, bring it on. Gissa hejvilt. Och lägg gärna till chansning på vikt om ni vågar.
Och man får gå under pseudonym om man vill. För jag vet att det finns en del blyga själar som gärna inte vill erkänna att de är här inne och läser :)

Själv måste jag nog suga på denna karamell ett tag. Är väldigt osäker på datum. Från början var jag helt inställd på att gå över tiden fullt ut, 2 veckor, men sen började jag tveka och tror att han kommer kika ut i april...Hmm..

Dagens middagstips. Isterband med dillstuvad potatis, rödbetor och vitkålssallad. Förstår inte varför isterbandet skulle envisas med att bli svart på bild. Men må så vara då...

Jag funderar på att göra egen ärtsoppa någon torsdag framöver. Någon som har några tips, trix eller bra recept? Tackar gudarna för svensk husmanskost! Who´s with me?:)

Måste smsa Hjärtat och säga att jag paxar TV´n ikväll klockan 21. Veckans brott. Här hemma gäller shotgun-metoden, annars blir det tjaffs om kontrollen.


Tills vidare - bugar och bockar

Rebecca

Kommentarer
Postat av: Martina

Almis kommer den 30april, när Sara och Gabbe och min syster fyller år!!

Kram

2011-04-12 @ 20:37:03
Postat av: Frida lången

Jag troooooor... Vill gissa på alla dagar eftersom jag hatar att ha fel men jag troor på 18 april eller 25 april och han kommer väga 3440 vs 3650..

Åååh, håller tummarna för mig ;)

Och för dig att allt kommer gå bra!!

Märkte du hur fint jag la in 2 gissningar, hehe!!

2011-04-12 @ 20:54:42
Postat av: Becca

Martina: 30:e april. Då får stackarn ingen egen födelsedag. Då är alla ute och firar endå. Eller kanske är det bra, då får man ett jäkla kalas!



Frida:Haha, du kör på en fuling och drar till med 2 datum. Men låt gå för denna gång ;)

2011-04-12 @ 21:40:22
Postat av: tesse-korv

jag tror lätt att det blir före! typ 26e eller 27e :) (kan inte välja..)



och hallå!? har du slutat kollat på dh!? ;)

love love!

2011-04-12 @ 23:09:36
URL: http://theresesorensen.blogspot.com
Postat av: tesse-korv

nej okej då, jag tar den 27e!

2011-04-12 @ 23:15:54
URL: http://theresesorensen.blogspot.com
Postat av: Millan

Jag säger nog den 6:e. Det är ju bara en gissningslek så det är mitt slutgiltiga beslut. Bara för det kommer han den 7:e, turnummer. Christian har ingen gissning än.

2011-04-12 @ 23:33:15
Postat av: Millan

Chris ska det stå!! , jävla autocorrect!!!

2011-04-12 @ 23:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0