söndag i all ära

Sedvanlig tur. Det kan nog dagens s.k shopping liknas med. Stavmixern vi skulle köpa var slut och de visste inte när de skulle få in nya. Deras lager hade brunnit ner. Jaaahopp. Åkte vidare för att införskaffa en trimmer till Hjärtats kaluffs. Men den var....wait for it...wait for it......slut! Vi kom hem med en söt brödrost i alla fall.

Svängde förbi svärfar med gumma på lite fika. Sedan begav sig Hjärtat mot jobbet och jag befinner mig hos kära mor. Det här kommer alltid vara hemma för mig. Trots 16 år i Vänge så är det här jag känner mig mest som hemma. Bland allt katthår och prylar.

Just nu händer det inte mycket. Syrran med respektive ligger och kollar på en film jag redan sett.  Bröderna sitter och nördar vid varsin dator och mor ligger och läser.



Mamma ligger och läser och Selda utnyttjar stundens lugn för lite mys.




Jag glor på grannarna genom persiennerna som en pensionär med brist på annat att göra.



Jag förklarade vänligt men bestämt för Lasse att nu lämnar du inte bordet förns du ätit upp din mat. Han blev skitsur.




Tills vidare - vi kallar det förväntan

Rebecca

Kommentarer
Postat av: matilda

hahahahha lasse

2011-04-10 @ 22:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0