Matmorsan




Igår kokades det rödbetor med kaggen i vädret. Jag gjorde en rysk rödbetssoppa.
Färsk kokta rödbetor. Det smakar gudomligt. Det smakar sommar, sol och grönsaksland.
Hjärtat rynkade på näsan och var inte fullt lika betagen av smaken.

Slog på stort och kokade även kalops. Barnsligt gott. Första gången jag gjorde en egen faktiskt. Och den smakade precis som kalops ska. Lika bra att köra storkok när man orkar.

Detta inlägg skulle egentligen publicerats igår men jag satt över 1 timme och försökte infoga bilderna. Tillslut blev jag så förbannad att tålamodet tog slut och jag smällde igen datorn. Satans internet....






För er uppmärksamma som noterar spjälsängen på bilden så var det gårdagens uträttade ärende. Fick den av svärmors kollega. Vänlig själ.
Ska höja sängplanet och bädda i ordning den idag hade jag tänkt. Måste ut och leta lite skruvmejslar och grejer..



Tills vidare - häng internet högt

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0