Griseknoen vecka 37

Du anses nu vara fullgången och hos bebisen utvecklas de sista detaljerna. Barnet ökar fortfarande i vikt, men växer inte så mycket på längden längre. Nu väger bebisen kring 2,9 kg och är nästan 49 cm lång. Barnet är fullt medvetet. Det lagrar näring i sina organ för att klara eventuella påfrestningar vid förlossningen. Barnet tränar sina lungor genom att dra in och trycka ut fostervatten i dem. Ändå är lungorna de sista av barnets organ som mognar. Nu ligger de flesta startklara med huvudet nedåt. Nu betraktas barnet som fullgånget och är redo för sin resa till livet utanför livmodern.


Vad har då jag att tillägga? Jo då, jag kan nämna att jag fortfarande, peppar peppar, inte har haft någe besvär med att springa och pinka var och varannan minut. Jag sover som en stock nätterna igenom. Även om jag vaknar relativt pigg efter ca 6 timmars sömn. Somnar dock ofta om gång på gång tills jag känner för att gå upp.

Foglossningen och halsbrännan är nog det som besvärar mest. Går jag för snabbt är det kört och jag har ont resten av dagen. Nog för att det gör ont mer eller mindre varje dag. På grund av smärtan är det svårt att vända sig i sängen. Har fortfarande förvärkar, som jag haft sen vecka 28(!). (Förvärkarna liknas nog bäst med redig j*vla mensvärk) Jag är ganska trött om dagarna och har oftast ingen riktig ork att hitta på något avancerat. Och varm är jag. Så fort det blir lite varmt och en annan kanske skulle vara lite klibbig så är jag svettig.

Är ganska less på att ha ont och vara osmidig. Allt tar sådan tid. Nu får han gärna komma ut till mamma och pappa!

Bild lånad från babycenter.com.


Fick en kylskåpsmagnet av mamma där det står: Mamma vet mycket, mormor vet allt!




Tills vidare - kärlek

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0