Gravid i vecka 38

Jajomensan, igår gick jag in i vecka 38 och idag är det 13 dagar kvar tills dagen D är beräknad
.
Ska blir så spännande! Får man säga att man längtar efter förlossningen? Det är nog nu alla mammor där ute skrattar åt mig och tänker "Stackars lilla flicka vet inte vad det är hon pratar om. Du kommer ångrar att du någonsin yttrat dessa ord i samma stund du ligger där med plågsamma smärtor och önska att ungen kunde trollas ut!"
Kanske, men just nu känns det så spännande. Vilken grym upplevelse! Vilken enorm prestation. Jo jag säger det, jag längtar till förlossningen.

Trots 9 månader som gravid har jag svårt att säga att jag älskar det lilla pyret i magen. Jag har svårt att säga att jag längtar efter Almis och att vi blir galna här ute av längtan. Det är för stort.
Jag måste kunna se och känna på denna lilla skapelse innan jag kan förstå, innan jag kan måla hela världen rosa och överrösa vårat barn med ljuva kärleksförklaringar och skrika ut min kärlek.




Barnet

De flesta av alla barn som föds i Sverige kommer ut mellan vecka 37+0 och 41+6. Barnet är ungefär 50 cm från topp till tå och väger omkring 3,2 kg. Det växer fortfarande även om den egentligen redan är redo att födas.



Dags att packa BB-väskan. Våran är knappt påbörjad...


Tills vidare - makalöst

Rebecca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0