experiment



En påse med smutstvätt som börjar bli överfull. Jag, min sluga jäkel, har tänkt vänta och se hur lång tid det tar innan Hjärtat styr upp situationen och bokar en tvättid.

Jag vet inte om det är för att jag är väldigt mammig, beserwisser eller kontrollfreak, men jag har en tendens att passa upp väldigt mycket på min gubbe. Jag vågar nog påstå att jag gör det mesta här hemma. Tvättar, städar, lagar mat, och tar tag i andra diverse saker som hör hushållet till.
(Faller sig ganska naturligt nu också då jag är hemma och han jobbar)

Lite beror det nog på att jag helt enkelt är så som person. Jag gillar att laga mat, hör och häpna: jag gillar att städa (för det mesta!), och vill gärna ha ordning och reda kring mig. Därav tar jag tag i saker, innan Hjärtat ens hunnit tänka tanken, för att det ger mig lite sinnesro. Och vem skulle klaga om den andra parten tog tag i saker med nöje? 

Med allt detta vill jag poängtera att Hjärtat absolut inte är en soffpotatis som aldrig lyfter ett finger, eller tycker att hushållet är min uppgift. Han städar, diskar och lagar mat han också, givetvis! Men när han gör nytta så vill han gärna ha assistans eller frågar hur han ska göra (förmodligen ett tecken på att jag gärna vill ha det på ett visst sätt och han bara vill behaga) men mången gång utförs det på mitt initiativ. Jag tror jag skämt bort gubben lite...

Nu återstår att se hur länge tvättpåsen kan fyllas. Fasiken så nöjd jag är över mitt experiment!:)
(Om Hjärtat läser detta kommer han förmodligen halshugga mig också, som häng ut honom så hemskt i bloggen.) 


Hur har ni det fördelat med sysslorna där hemma?



Tills vidare - spännandeeee

Rebecca

Kommentarer
Postat av: millan

kontrollfreak- antar att det ligger i släkten isåfall. skällde på chris igår om att han JÄMT frågar vart alltid ska vara osv. jag fick svaret: Jamen, det är för att du är ett kontrollfreak och vill ha alla grejer som speciella ställen. jag vill ju inte göra fel. (kanske för att slippa skäll? men det går ej för sig)

2011-04-04 @ 11:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0